Twój nowy wspólnik. Weź udział w webinarze i sprawdź, jak wykorzystać AI w swojej firmie
Chcesz skorzystać z możliwości, jakie stwarza przedsiębiorcom sztuczna inteligencja, ale nie wiesz, od czego zacząć? A może stosujesz już pewne rozwiązania i chętnie poznasz kolejne? Weź udział w bezpłatnym webinarze z cyklu "O biznesie przy kawie" – "AI – moda czy realna pomoc w biznesie" i posłuchaj, co mówią eksperci.
Zaznaczmy na wstępie, sztuczna inteligencja nie jest zarezerwowana dla międzynarodowych korporacji. Jasne, na tym najwyższym poziomie wykorzystuje się ją na potęgę, ale jest to niezwykle przydatne narzędzie także dla małych przedsiębiorców.
Niestety wielu wciąż nie zdaje sobie z tego sprawy. Jak podaje Eurostat, w 2024 r. tylko 13,5 proc. firm w UE (zatrudniających więcej niż 10 osób) korzystało ze sztucznej inteligencji. Niestety polskie przedsiębiorstwa z wynikiem na poziomie 6 proc. znajdują się w końcówce tego rankingu. Trzeba jednak zaznaczyć, że odsetek ten z roku na rok rośnie.
AI w marketingu i obsłudze klienta
Masz kwiaciarnię? Salon fryzjerski? Produkujesz meble, rolety okienne, żywność? A może otworzyłeś swoją wymarzoną kawiarnię? Po pierwsze, gratulacje – to wielki sukces i jeszcze większe wyzwanie. Po drugie, wiemy, że pracy jest w bród i pewnie nie zastanawiasz się nad takimi kwestiami jak AI, ale… No właśnie. Sztuczna inteligencja może cię trochę odciążyć. Jak? Oddajmy głos specjaliście.
– Mali przedsiębiorcy przede wszystkim mogą (i powinni!) automatyzować obsługę klienta, wykorzystując chatboty i wirtualnych asystentów do odpowiadania na pytania czy umawiania spotkań. AI wspiera ich także w marketingu, tworząc treści socialmediowe czy artykuły na blogi, co pozwala przedsiębiorcom oszczędzić czas i pieniądze – wyjaśnia Artur Kurasiński, przedsiębiorca, twórca, inwestor oraz obserwator i krytyk zjawisk związanych z technologią, w tym AI.
I dodaje: - Widzę po biznesach, z którymi się stykam lub którym doradzam, że coraz popularniejsze staje się również wykorzystanie narzędzi AI do automatycznego generowania grafik, montażu wideo czy edycji zdjęć, co pozwala małym firmom tworzyć profesjonalne materiały promocyjne bez konieczności zatrudniania specjalistów.
Kolejnym zastosowaniem jest analiza danych. – AI pomaga w przewidywaniu trendów, kształtowaniu cen czy lepszym dopasowaniu oferty do klientów – zauważa Artur Kurasiński.
Co twoja firma może zyskać z AI?
Gra jest warta świeczki. Badanie Salesforce z 2025 r., które przeprowadzono wśród 3350 liderów przedsiębiorstw z sektora MŚP, udowodniło, że 91 proc. firm korzystających z AI odnotowało wzrost przychodów. Sztuczna inteligencja po prostu robi robotę – i robi ją dobrze.
Zbliża się sprzedażowy pik, np. Dzień Matki czy popularne imieniny, a ty nie masz chwili, by odpowiedzieć na wszystkie pytania klientów? Skorzystaj z pomocy wirtualnego asystenta.
– Korzystanie z AI pozwala przedsiębiorcom znacząco oszczędzać czas, automatyzując powtarzalne zadania, co zwiększa efektywność ich pracy (albo ich firm). Sztuczna inteligencja pomaga również lepiej zrozumieć klientów, analizując ich zachowania i preferencje, co przekłada się na skuteczniejsze działania sprzedażowe. Ostatecznie AI daje małym firmom szansę na konkurowanie z większymi graczami, ponieważ zapewnia dostęp do zaawansowanych narzędzi, które wcześniej były osiągalne głównie dla korporacji – zwraca uwagę Artur Kurasiński.
AI nie jest więc zabawką zarezerwowaną dla największych. To technologia, która wyrównuje szanse pomiędzy wielkimi i małymi podmiotami.
Czy stać cię na sztuczną inteligencję?
W dużym skrócie – tak. Wiele narzędzi opartych na AI jest dziś dostępnych za darmo lub za niewielką opłatą. Wystarczy spojrzeć na popularne aplikacje do automatyzacji obsługi klienta, generowania treści czy edycji grafik – nie wymagają one ani specjalistycznej wiedzy, ani dużych budżetów.
Możesz korzystać z AI dokładnie tak jak z abonamentu streamingowego. Płacisz kilkadziesiąt złotych miesięcznie i w zasięgu ręki masz zaawansowaną technologię, która jeszcze kilka lat temu była dostępna tylko dla korporacji z wielkimi zespołami IT.
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o AI, weź udział w webinarze z cyklu "O biznesie przy kawie", który powstaje pod patronatem Santander Bank Polska.
Podczas spotkania "AI – moda czy realna pomoc w biznesie " eksperci będą mówić o tym, w jaki sposób sztuczna inteligencja może pomóc w prowadzeniu działalności. W webinarze wezmą udział: Artur Kurasiński oraz Marcin Schubertem, dyrektor Departamentu Technologii Cyberbezpieczeństwa i Transformacji Cyberbezpieczeństwa w Santander Bank Polska.
– W trakcie webinaru będę starał się dawać konkretne przykłady, jak mały biznes może wykorzystać AI do oszczędzania kosztów, redukcji pracy czy poprawy relacji klient-firma. Sam doceniam, gdy wiedza, którą ktoś mi przekazuje, jest praktyczna i łatwa do wdrożenia w moich biznesach. Zapraszam więc do obejrzenia webinaru, w którym podzielę się z odbiorcami konkretnymi rozwiązaniami pokazującymi, że AI jest proste i użyteczne – zaprasza Artur Kurasiński.
Eksperci podpowiedzą, jak zacząć swoją przygodę ze sztuczną inteligencją w firmie bez konieczności ponoszenia większych wydatków czy zatrudniania zespołu programistów oraz jakich błędów unikać. Rewolucja AI, także w biznesie, już trwa i warto być jej częścią.
Sztuczna inteligencja pomaga lepiej zrozumieć klientów. Znając ich zachowania i preferencje, możesz skuteczniej docierać do nich ze swoją ofertą.